mandag 7. juli 2014

Babykjolekort (Tutorial)

En venninne av meg fikk nettopp en jente og jeg hadde lyst å lage henne et slikt babykjolekort, men jeg fant ikke en eneste tutorial på denne. Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å lage min første tutorial. Litt mange bilder, men jeg liker selv at det er lit detaljert når jeg ser på andre sine tutorials. Så håper dere bærer over med meg :-)

Kutt et ensfarget ark i 6"x12" og preg det på midten

Merk midten på den siden bretten er (3") og punsj ut med en Easy Punch el.l. en halv sirkel.

Så tegner du opp kjolen. Ermbredde er 4 cm, tegn inn 3 cm og så ned mot hvert hjørne.

Så klipper du ut for hand det du har tegnet. OBS: husk at bretten er oppe på kortet.

Så velger du en eller annen type kantpuncher. Jeg punchet gjennom begge arkene samtidig slik at mønsteret ble beint.

Legg så kjolen over et mønsterark du ønsker å bruke og tegn omrisset av kjolen

Husk at både armene og bolen på kjolen er kortere enn den ensfargede kjolen, men bredden er den samme.

Lag to eksemplarer slik at du har til både front og bakstykke på kjolen.

Du kan selvsagt stanse ut border på armer og bol også, men jeg valgte på bruke blonder. Jeg foretrekker dobbelsidig tape til å feste blonder meg, da de sitter fast umiddelbart. Men så legger jeg lim over etterpå og limer det hele fast til det ensfargede kortet.

Fester papirklemmer rundt det hele slik at det får tørke godt uten at det begynner å sprike.

Da er egentlig kortet ferdig til pynting, og det kan man jo gjøre akkurat slik man ønsker.
Smekken har jeg brukt dies og så sirkelpuncheren på etterpå og limt blonder under.

Hovedblomsten har jeg stanset ut med en dies i samme farge som under smekken da jeg ikke hadde blomster i matchende farge. Har limt tre støvbærere inni.

Inni kortet har jeg egentlig ikke pyntet noe særlig. Har kun laget en skrivefelt med samme type dies som smekken, bare hakket større.

Lykke til :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å se på bloggen min og at du legger igjen en kommentar til meg. Ønsker deg en fortsatt kreativ dag :-)